تعمیر تجهیزات پزشکی – تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

دپارتمان فنی تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی سینا صنعت آرامیس

با دراختیارداشتن کادرفنی مجرب و جدیدترین تجهیزات تست و اندازه گیری باهدف تعمیرات انواع تجهیزات پزشکی آماده ارائه خدمات تعمیر تجهیزات پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی به بیمارستان ها،کلینیک های پزشکی، دندانپزشکی و همکاران می باشد.

تعمیرات تجهیزات پزشکی و تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی

تعمیرات تجهیزات پزشکی بصورت تخصصی شامل:

  • تعمیر پالس اکسی متر
  • تعمیر فشارسنج
  • دستگاه های الکتروکاردیوگراف
  • تعمیرات اکسیژن ساز
  • تعمیر دستگاه خلوص سنج اکسیژن
  • هولتر فشار و هولتر ریتم
  • انواع اینسترومنت دندانپزشکی
  • هر نوع برد الکترونیک در دستگاه های تصویربرداری نظیر سی تی اسکن ، MRI سونوگرافی ، رادیوگرافی
  • دستگاه پمپ سرم
  • دستگاه الکتروشوک
  • دستگاه مانیتور علائم حیاتی
  • ونتیلاتور مراقبت های ویژه و پرتابل
  • الکتروسرجری
  • تجهیزات آزمایشگاهی
  • و انواع کالیبراتورهای تجهیزات بیمارستانی ( ویژه همکاران )

همه‌گیری جهانی کرونا در مارس 2021 اعلام شد و تعمیرات تجهیزات پزشکی و نگه داشت از لوازم پزشکی با توجه به نیاز بیش از حد پزشکان از این وسایل مورد توجه قرار گرفت. تیم های پزشکی در سراسر جهان به تلاش برای درمان و ارائه مراقبت های اضطراری برای سیل رو به افزایش بیماران و نجات جان بیماران نیز افزایش پیدا کرد و در نتیجه تجهیزات پزشکی در مقیاسی بسیار بزرگتر از قبل مورد استفاده قرار گرفت که احتمالاً قبلاً دیده نشده بود.

توانایی خوب نگه داشتن و تعمیر تجهیزات پزشکی می تواند به معنای زندگی یا مرگ یک بیمار باشد.

لذا با توجه به توضیحات بالا شرکت سینا صنعت آرامیس با توجه به احساس نیاز بخش تجهیزات پزشکی کشور و در راستای اهداف شرکت، دپارتمان تعمیر تجهیزات پزشکی و خدمات پس از فروش خود را با بهره گیری از افراد مجرب و متعهد گسترش داده و تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را در بخش های مختلف انجام می دهد. از جمله تعمیراتی که در شرکت سینا صنعت آرامیس انجام می گیرد بصورت کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تعمیرات تجهیزات پزشکی خانگی

تعمیرات لوازم پزشکی خانگی مورد استفاده از جمله فعالیت شرکت سینا صنعت آرامیس در زمینه تعمیر تجهیزات پزشکی می باشد که شامل دستگاه های مختلف من جمله اکسیژن سازهای خانگی، دستگاه های کمک تنفسی مانند Bipap و Cpap ، دستگاه اندازه گیری فشار خون، دستگاه پالس اکسی متر و … می باشد.

تعمیر تجهیزات پزشکی یاد شده در بالا قسمتی از فعالیت های شرکت در این حوزه و با توجه به استفاده زیاد این محصولات علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا می باشد.

 

تعمیر تجهیزات پزشکی بیمارستانی

تعمیرات تجهیزات پزشکی در حوزه های مختلف لوازم پزشکی من جمله دستگاه های تنفسی، دستگاه های قلب و عروق، تجهیزات تصویربرداری، تجهیزات عمومی و … در شرکت سینا صنعت آرامیس انجام می گیرد که با توجه به افزایش استفاده از برخی دستگاه ها در شرایط پاندمی کرونا و نهایتا بالا رفتن خرابی این دستگاه ها من جمله دستگاه های اکسیژن ساز، ونتیلاتورها، دستگاه های CT-Scan و سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، هولتر مانیتورینگ فشار خون، هولتر مانیتورینگ قلب، تست ورزش، پالس اکسی متر و … می باشد.

تعمیر این تجهیزات پزشکی قسمتی از حوزه تعمیراتی و کاری شرکت سینا صنعت آرامیس می باشد که با استفاده از افرادی مجرب و تجهیزات فنی لازم در جهت تعمیرات تخصصی در این شرکت انجام می گیرد و می تواند کمک حال بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی مختلف باشد.

 

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

– تعمیر یونیت های دندانپزشکی

امروزه اهمیت بالای سلامت دهان و دندان ضرورت ارائه خدمات حرفه ای به بیمار را دو چندان کرده و اهمیت به این فاکتور اصلی سلامت، سبب گسترش روزافزون تکنولوژی تجهیزات دندانپزشکی و ابداع انواع یونیت های دندانپزشکی مدرن شده است .

یونیت های دندانپزشکی از بخش های متعددی ساخته شده است که شامل کنسول دندانپزشکی، سینی ابزار، بازوها، پایه، ستون، جعبه الکترونیک، و مدارهای آب و هوا می باشد.

در اینجا لازم است اضافه کنیم که باید کار نصب و تعمیر یونیت دندانپزشکی را به متخصص بسپارید. در ادامه به شرح این موضوع خواهیم پرداخت.

یونیت دندانپزشکی، بخش کلیدی و مهم هر کلینیک دندانپزشکی می باشد که خرابی یا ضعف عملکردی این تجهیز می تواند بر سرعت و عملکرد یک دندانپزشک تاثیر سوء گذاشته و در نتیجه میزان رضایتمندی بیمار از فرآیند انجام درمان کاهش یافته و  نهایتا منجر به کاهش درامد پزشک خواهد شد.

با توجه به قیمت بالای یونیت دندانپزشکی، ضروری است بصورت منظم و بر اساس چک لیست های استاندارد در دوره های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه، این تجهیزات بازبینی شوند و در صورت بروز هر گونه ایراد یا خرابی ، تعمیرات یونیت دندانپزشکی در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین نحو انجام شود. پر واضح است که تعمیر و نگهداری به موقع تجهیزات دندانپزشکی باعث افزایش ماندگاری آنها خواهد شد.

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

 

تعمیر یونیت دندانپزشکی شامل بخش های الکتریکی ، مکانیکی و پنوماتیک  می باشد. عیب یابی یونیت دندانپزشکی یکی از مراحل تعمیرات یونیت دندانپزشکی محسوب می شود که مرحله ای حساس است و باید کسی که عیب یابی یونیت دندانپزشکی را انجام می دهد در این زمینه تخصص داشته باشد تا به درستی بتواند مشکلات یونیت را تشخیص دهد.

از آنجائی که یونیت دندانپزشکی طی ساعات طولانی تحت فشار کاری بسیار بالایی قراردارد، مشکلاتی از قبیل گرفتگی خطوط ساکشن، خرابی کمپرسور هوا، نشتی آب و هوا از مدارها، سوختن چراغ ها  و غیره همیشه گریبان گیر دندانپزشکان می شود.

تعمیر یونیت دندانپزشکی میتواند به خودی خود بسیار پرهزینه باشد، بخصوص اگر دستگاه قدیمی و فرسوده باشد، لذا اهمیت عیب دقیق و صحیح دستگاه ، بسیار کلیدی و حیاتی می باشد. بنابراین توصیه ما اینست که در مواقع بروز ایراد، ابتدا تشخیص درست عیب را مد نظر قرار دهید و سپس دست به انجام تعمیرات بزنید.

بطور کلی عیب یابی یونیت دندانپزشکی شامل بخش های الکتریکی ، مکانیکی و پنوماتیک  می باشد که متاسفانه در بسیاری موارد بدلیل ضعف در مهارت تکنسین مربوطه و عیب یابی نادرست ، باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای دستگاه و تحمیل هزینه های گزاف به کارفرما شده است.

از ایرادات رایج یونیت دندانپزشکی می توان به مواردی چون، ایراد در بردها و مدارهای الکتریکی، مدارهای ساکشن، کلیدهای دستگاه، بلوک های کنترلی، شیرهای پنوماتیک، موتور و گیربکس، فیلترهای آب و هوا، فیوزها، میکروسوئیچ ها، و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

از آنجائی که محل استقرار بیمار برای درمان، صندلی یونیت دندانپزشکی می باشد و در بیشتر مواقع، بزاق بیمار و خون و مایعات دیگر مدام در تماس با صندلی یونیت می باشد، لذا به مرور زمان صندلی یونیت دندانپزشکی دچار آسیب های جدی خواهد شد. در صورتی که برای صندلی یونیت مشکلی پیش بیاید باید از یک متخصص برای تعمیر یونیت صندلی یونیت دندانپزشکی کمک بگیرید.

کیفیت صندلی یویت دندانپزشکی، با توجه به استفاده مداوم از آن، بسیار با اهمیت بوده و باعث ایجاد آرامش بیشتر بیمار درحین انجام درمان توسط پزشک خواهد شد.

استاندارد لازم برای تحمل وزن بیمار در صندلی های یونیت دندانپزشکی باید حداقل 170 کیلوگرم باشد، که در برخی مواقع به دلیل بالا بودن وزن بیمار، دستگاه توان آن وزن را نداشته و باعث ایجاد آسیب های مکانیکی به دستگاه خواهد شد.

امروزه برای افزایش رضایتمندی از کیفیت دستگاه، صندلی هایی با ارگونومی بهتر و قابلیت کنترل الکترونیکی طراحی گردیده اند که باعث تسلط بالای دندانپزشک بر بیمار و ارائه خدمات بهتر گردیده است.

 

 – تعمیر اینسترومنت‌ های دندانپزشکی

تعمیر کلیه اینسترومنت ها شامل توربین ، انگل ، ایرموتور و هندپیس جراحی دندانپزشکی برند های کوکسو ( COXO ) ، گلدنت ( Goldent ) ، اپل دنتال ( Appledental ) ، سوکو ( Soco ) ، سیکادا (Cicada) ، ان اس کی ( NSK ) ، W&H , کاوو ( Kavo ) ، وودپیکر ( Woodepcker Dte ) ، توسی ( Tosi ) ، ریکسی ( Rixi ) ، کروکو ( Croco ) ، رخش توربین ( Rakhsh Turbine ) و …

 

 – تعمیر توربین های دندانپزشکی

تعمیر توربین دندانپزشکی

هزینه تعمیرات توربین دندانپزشکی

توربین های دندانپزشکی برای برداشت‌های سطحی از روی دندان‌های بیمار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرتوربین‌ ها دارای بلبرینگ ، شفت و پروانه هستند. این قطعات در سرعت حدود ۳۵۰ هزار دور در دقیقه حرکت می‌کنند و عواملی مانند استفاده از فرزهای بی کیفیت و … بر طول عمر توربین های دندانپزشکی تاثیرگذار است.

 

 – تعمیر آنگل های دندانپزشکی

تعمیر آنگل دندانپزشکی

تعمیر آنگل دندان پزشکی

آنگل های دندانپزشکی برای برداشت با عمق بیشتر و یا پالیش کردن دندان بیمار استفاده می‌شود. آنگل‌های دندانپزشکی دارای   مختلفی هستند شامل آنگل‌های ۱:۱ ( آنگل ساده که دارای مدل پوش باتن و یا ناخنکی است و بیشترین مصرف را برای ترمیم دندان ها دارند ) ، آنگل‌های ۱:۲۰ ( برای جراحی‌های ایمپلنت ) ، آنگل‌های ۱:۱۶ و ۱:۶۴ ( برای کارهای اندو ) و آنگل‌های ۱:۱۰ ( آنگل اندولیفت) می‌باشند.

 

 – تعمیر ایرموتور های دندانپزشکی

ایرموتور دندانپزشکی

تعمیر ایرموتور دندانپزشکی

 

ایرموتور های دندانپزشکی در حقیقت محرک‌های آنگل‌ های دندانپزشکی هستند. این قطعه دارای گیربکسی است که هوای ورودی را دریافت کرده و باعث انتقال این حرکت به سمت آنگل‌ ها می‌شود.

ایرموتور ها نیاز به تمیز کردن ، تعویض نمد‌ های تصفیه کننده هوای یونیت ، روغن کاری و … دارند تا طول عمر بیشتری داشته باشند. روش روغن کاری ایرموتور نیز مانند توربین‌ها نیاز به اسپری کردن روغن در ورودی هوا می‌باشد.

 

–  تعمیر  ساکشن های دندانپزشکی

دستگاه ساکشن (Suction) یا وکیوم پمپ (Vacuum Pump) دستگاهی است که توسط پمپ مکش و با ایجاد خلاء ، باعث بوجود آمدن فشار منفی می شود و هوا و مایعات را به درون می‌کشد.

این وسیله با آسپیراسیون ترشحات از داخل بینی و حلق باعث باز شدن راه های تنفسی می شود، این دستگاه همچنین برای خارج کردن ترشحات و خونابه ها حاصل شده در حین عمل جراحی از داخل شکم و یا در ناژ آبسه بیماران و نیز هرجا که حجم مایعات خارج شده از بدن بیمار بالا باشد (جهت دید بهتر جراح) کاربرد دارد. به همین دلیل این وسیله از آلوده ترین تجهیزات مورد استفاده در مراکز درمانی است.

دستگاه ساکشن می تواند به طور متحرک و یا ثابت به سقف یا دیوار اطاق عمل نصب شود .

این دستگاه یکی از وسایل ضروری اتاق عمل بوده و در هر اتاق عمل حداقل باید ۲ منبع ساکشن ، یکی برای متخصص بیهوشی و دیگری برای عمل جراحی وجود داشته باشد.

ترکیب جاری دو یا چند منبع ساکشن برای استفاده توسط دو تیم جراحی مناسب است. در مورد نوع اخیر دستگاه ساکشن عبارت از یک پمپ مرکزی خواهد بودکه ازطریق لوله هایی به اطاق های مختلف راه دارد  این دستگاه لازم است که علاوه بر اتاق عمل در اتاق بیهوشی ، اتاق بهبودی ، بخش مراقبت های ویژه و سایر بخش ها نیز وجود داشته باشد.

 

تعمیر روتاری دندانپزشکی

تعمیر روتاری دندانپزشکی

تعمیر اندو روتاری

 

 

 

کلمات کلیدی مرتبط:

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی – تعمیر تجهیزات پزشکی شیراز – تعمیر تجهیزات پزشکی تهران – تعمیر تجهیزات پزشکی اصفهان – شرکت تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی تهران