وبلاگ

راهنمای خرید بهترین دستگاه فشار خون دیجیتال

فهرست مطالب

 

بهترین دستگاه فشار خون: فشار خون بالا که به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود، هیچ علامت واضحی ندارد، با این حال طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نیمی از آمریکایی‌ها این عارضه را دارند. اما فقط 24 درصد از این افراد این بیماری را تحت کنترل دارند. فشار خون بالا می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و تعدادی دیگر از مشکلات سلامتی جدی را افزایش دهد.
کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا (AHA) فشار خون را زمانی در نظر می گیرند که فشار خون سیستولیک (بالا) فرد 130 میلی متر جیوه یا بالاتر و دیاستولیک (پایین) 80 میلی متر جیوه یا بالاتر باشد.
اما وقتی نوبت به ردیابی این اعداد مهم می‌رسد، به گفته کارشناسان، یک بررسی فشار خون گاه‌گاهی در مطب پزشک ممکن است تصویر کاملی را به شما ارائه نکند. بورلی گرین، MD، MPH، محقق ارشد و پزشک خانواده در مؤسسه تحقیقات بهداشتی Kaiser Permanente واشنگتن و Kaiser Permanente واشنگتن در سیاتل می‌گوید: «فشار خون در طول روز بسیار متفاوت است. یک اندازه گیری خوب فشار خون. . . ممکن است اطلاعات کافی نباشد.”

 

هولتر مانیتورینگ فشار خون

دستگاه هولتر فشار خون توسط بیمار به مدت بیست و چهار ساعت استفاده می شود. این دستگاه تغییرات فشار خون را در یک دوره 24 ساعته ثبت می کند.

هولتر مانیتورینگ فشار خون ، سطح فشار خون بیمار را به مدت 24 ساعت در محیط عادی و فعالیت های بیمار خارج از مطب پزشک ارزیابی می کند.

بررسی در مورد فشار خون بالا برای رد یا تایید تشخیص فشار خون بالا و ارزیابی نتایج درمان فشار خون قبلی تشخیص داده شده ضروری است.

در طول بررسی، یک کاف فشار خون به بازو و یک ضبط کننده به سطح باسن متصل می شود. معمولاً ضبط کننده فشار خون را هر 30 دقیقه در روز و هر 2 ساعت در شب ثبت می کند. به طور کلی، بررسی به خوبی تحمل می شود. باد کردن خودکار کاف می‌تواند باعث ایجاد احساس فشار ناخوشایند در بیمارانی با فشار خون بالا شود. انجام حرکات در مقیاس بزرگ با بازوی مجهز به کاف و خواب یا خیس کردن بازو (حمام یا دوش گرفتن و غیره) توصیه نمی شود.

نشانه ها:

روشن کردن فشار خون بالا در صورتی که فشار خون بیمار در یک مرکز پزشکی بالا باشد، اما در خانه طبیعی باشد.
روشن کردن سطوح شناخته شده فشار خون بالا سطح آسیب اندام انتهایی.
برآورد مقاومت درمانی ضد فشار خون؛
ارزیابی کلی (فیزیولوژیکی) کاهش فشار خون؛
توضیح علائم ناشی از افت فشار خون؛
سندرم سینوس کاروتید (کاهش بیش از حد فشار خون پس از ماساژ سینوس کاروتید) و روشن شدن سندرم ضربان ساز قلب.

 

بهترین مارک دستگاه فشار خون

بهترین مانیتور فشار خون هوشمند: Withings BPM Connect
بهترین مانیتور فشار خون ارزان قیمت: مانیتور فشار خون متصل iHealth Track
بهترین مانیتور فشار خون برای چندین کاربر: مانیتور فشار خون بلوتوث Omron Evolv
بهترین مانیتور فشار خون مچی: فشار خون مچی Omron Gold
بهترین مانیتور فشار خون برای بازوهای بزرگ: مانیتور فشار خون LifeSource با کاف بسیار بزرگ
بهترین مانیتور فشار خون با EKG: فشارسنج بی سیم کامل Omron با EKG
بهترین مانیتور فشار خون جمع و جور: مانیتور فشار خون دیجیتال خودکار Vaunn Medical vB100A
بهترین مانیتور فشار خون برای همگام سازی خودکار داده ها: مانیتور فشار خون Wellue BP2 اتصال با ECG

 

چرا اندازه گیری فشارخون در خانه لازم است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که پایش فشار خون خانگی می‌تواند به افراد مبتلا به فشار خون کمک کند تا وضعیت خود را تحت کنترل داشته باشند. به عنوان مثال، یک تجزیه و تحلیل در سال 2010 توسط Cochrane Cochrane مستقل نشان داد که خود نظارتی منجر به کاهش اعداد در فشار خون سیستولیک (بالا) و دیاستولیک (پایین) شد. و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه اندازه‌گیری فشار خون خانگی ممکن است به افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده کمک کند تا تعداد خود را تحت کنترل داشته باشند.
برای برخی، نظارت در خانه می تواند در وهله اول برای تشخیص فشار خون بالا مفید باشد. برخی افراد «فشار خون کت سفید» را تجربه می کنند، فشار خونی که در طول معاینه پزشکی بالا است اما در خانه طبیعی است. به گفته آلدو پیکسوتو، MD، استاد پزشکی دانشگاه ییل، دلایل کاملاً مشخص نیستند، اما یک نظریه رایج این است که اضطراب در مورد حضور در مطب پزشک یا سایر محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی ممکن است باعث افزایش موقت فشار خون شود. بنابراین یک سری مطالعه در طول یک هفته یا بیشتر می‌تواند به شما و پزشکتان اطلاعاتی بدهد تا مشخص کنید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.

اثر معکوس، که به عنوان «پرفشاری خون ماسک‌ دار» شناخته می‌شود، نیز می‌تواند رخ دهد – برخی از افراد در مطب پزشک فشار خون طبیعی دارند اما در بقیه مواقع فشار خون بالا دارند. (پیکسوتو می‌گوید، حتی کمتر مشخص است که چرا این اتفاق می‌افتد.)
برای کسانی که به تازگی شروع به مصرف داروهای کاهش فشار خون کرده‌اند، نظارت در خانه می‌تواند به تعیین میزان کارآمدی درمان کمک کند. طبق AHA، همچنین می‌تواند برای افرادی که فشار خون بالا یا پره اکلامپسی ناشی از بارداری را تجربه می‌کنند، مفید باشد.
توجه: افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا سایر آریتمی‌ها ممکن است کاندیدای مناسبی برای نظارت خانگی نباشند. قبل از خرید دستگاه، با پزشک خود در مورد اینکه آیا از استفاده از آن سود می برید صحبت کنید.

 

انواع فشارسنج های خانگی

فشارسنج های خانگی دارای کاف بازو یا مچ دست هستند. هنگام انتخاب خود، حتماً عملکرد، ویژگی‌ها و قیمت را در نظر بگیرید.

فشارسنج دیجیتالی بازویی

این فشارسنج های دیجیتالی به طور خودکار کاف را باد می کنند و قرائت را نمایش می دهند. اکثر آنها «شاخص‌های دسته خطر» دارند که خوانش‌های بالا را نشان می‌دهند. برخی از مدل‌ها به شما امکان می‌دهند نتایج را به کامپیوتر منتقل کنید و لذا اشتراک گذاشتن اطلاعات با پزشکتان آسان می‌شود.

مزایا: برخی از مدل‌ها حافظه‌های کاربری متعددی دارند که به بیش از یک نفر در خانواده شما امکان می‌دهد فشار خون خود را کنترل و ثبت کنند. فشارسنج های بازویی در آزمایش‌های ما دقیق‌تر هستند.

معایب: تناسب صحیح کاف بازو ضروری است. اگر خیلی سفت یا شل باشد، ممکن است خوانش های نادرست داشته باشید. اغلب، واحدها حجیم هستند یا قابل حمل نیستند، و اغلب به راحتی مانیتورهای مچ دستی نیستند.

بهترین فشارسنج بازویی

فشارسنج بازویی

 

فشارسنج دیجیتالی مچی

این فشارسنج های دیجیتالی راحت کاملا اتوماتیک هستند اما ممکن است دقت کمتری نسبت به مدل های بازویی داشته باشند.

مزایا: آنها جمع و جور، سبک وزن و قابل حمل هستند. آنها معمولا راحت تر از مانیتورهای بازویی هستند.
معایب: اندازه گیری فشار در مچ دست بسیار حساس به وضعیت بدن است. هر دو کاف مچ و بازو باید در سطح قلب قرار گیرند تا خوانش دقیق باشد. درست کردن این مشکل با کاف مچ دست دشوارتر است.

فشارسنج دیجیتالی مچی

دستگاه فشار خون مچی

 

چگونه بهترین دستگاه فشار خون را برای خود بخریم

مدلی با امتیاز بالا انتخاب کنید که ویژگی‌های مورد نیاز شما را داشته باشد و آزمایش را برای شما آسان‌تر کند. به عنوان مثال، برخی از مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند که ‏خوانده‌ها را برای بیش از یک کاربر ذخیره کنید. همه مدل‌هایی که توصیه می‌کنیم از نظر دقت رتبه‌بندی عالی کسب می‌کنند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. این نکات را دنبال کنید تا به شما کمک کند بهترین فشارسنج را برای خود انتخاب کنید.

مطمئن شوید فشار سنج انتخابی شما دارای یک کاف متناسب با دور بازو یا مچ دست شما باشد. (برای اطمینان از یک متر اندازه گیری استفاده کنید) استفاده از کاف با اندازه اشتباه می تواند منجر به خوانش نادرست شود. اکثر مدل‌های بازویی که ما آزمایش کردیم دارای دو کاف یا یک کاف هستند که می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که برای اکثر افراد مناسب باشد. مدل های مچ دست نیز برای اکثر افراد مناسب است.

 

هزینه را در نظر بگیرید

مدل های پیشنهادی در رتبه بندی ها از 40 تا 100 دلار قیمت داشتند.

 

مدلی را انتخاب کنید که استفاده از آن برای شما آسان باشد

نمایشگر روی مانیتور باید به راحتی قابل خواندن باشد. دکمه ها باید بزرگ و بصری باشند. دستورالعمل استفاده از کاف و کار با مانیتور باید واضح باشد

ویژگی های مورد نیاز خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب بهترین دستگاه اندازه گیری فشار خون بايد به ويژگي هاي زيادي توجه كرد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

آشکارساز ضربان قلب نامنظم، نشانگر طبقه بندی خطر، حافظه های متعدد کاربر، چند کاف، قابلیت دانلود حافظه، نمایشگر با رقم بزرگ، عملکرد میانگین گیری داده ها.

 

استفاده صحیح از دستگاه فشارسنج در خانه

دستگاه فشار خون را که خریداری کرده اید به مطب پزشک ببرید تا پزشک شما مطمئن شود که از آن درست استفاده می کنید و آزمایش کند که آیا نتایج آن با مانیتور مطب یکسان است یا خیر. AHA توصیه می کند این کار را سالی یک بار انجام دهید تا مطمئن شوید دستگاه شما همچنان به درستی کار می کند و خوانش دقیقی دارد.

توجه داشته باشید که حتی بهترین دستگاه فشار خون خانگی در صورت استفاده نادرست، باز هم می تواند خوانش های نادرستی بدهد.

 

نکات مهم در اندازه گیری فشار خون

• قبل از اندازه گیری فشار خون حداقل 30 دقیقه سیگار نکشید، کافئین ننوشید یا ورزش نکنید.
• از حمام استفاده کنید و سپس 5 دقیقه قبل از مطالعه به آرامی استراحت کنید
• در طول دوره استراحت یا زمانی که مشغول مطالعه هستید صحبت نکنید
• کاف را دور بازوی برهنه خود بپیچید، بدون اینکه لباسی بین کاف و پوستتان باشد. (و آستین های پیراهن خود را بالا نزنید که می تواند بازوی شما را منقبض کند)‎
• روی یک صندلی محکم با پشتی تکیه گاه (نه مبل) بنشینید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید. بازوهای شما باید روی یک سطح صاف قرار گیرند. کاف دستگاه، چه روی بازو یا مچ دست شما باشد، باید هم سطح قلب شما باشد.
• برای هر دوره زمانی که پزشک شما توصیه می کند، مطالعه را در زمان مشخصی هر روز – مانند صبح و عصر – انجام دهید. و هر بار که برای اندازه گیری فشار خون خود می نشینید، باید دو یا سه بار به فاصله 1 دقیقه از هم اندازه گیری کنید. نتایج خود را ثبت کنید.

 

نحوه خرید بهترین دستگاه فشار خون

دستگاه فشارسنج مناسبی را برای استفاده در خانه انتخاب کنید.

از هر سه بزرگسال استرالیایی یک نفر دارای فشار خون بالا (فشار خون) و تعداد بیشتری از آنها فشار خون پایین (هیپوتانسیون) دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، ممکن است متوجه شوید که فشارسنج خانگی ابزاری ضروری برای اندازه‌گیری روزانه فشار خون شما است که می‌تواند به شما کمک کند تغییرات غیرمنتظره در سلامت خود را پیگیری کنید و به شما بگوید که آیا نیاز دارید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

 

در ادامه بررسی خواهیم کرد:
• چرا باید فشار خون خود را در خانه کنترل کنید
• تفاوت بین فشارسنج اتوماتیک و دستی چیست؟
• چرا فشارسنج های مچی دقت کمتری دارند؟
• آیا دستگاه های فشار خون تحت پوشش بیمه درمانی مدیکر یا خصوصی هستند؟
• هزینه مانیتور فشار خون چقدر است؟
• ویژگی هایی که باید در دستگاه سنجش فشار خون جستجو کنید
• آیا دستگاه اندازه گیری فشار خون می تواند اشتباه باشد یا قرائت غلط بدهد؟
• چگونه یک دستگاه فشار خون را کالیبره می کنید؟
• آیا دستگاه های فشار خون فرسوده می شوند؟

 

چرا باید فشار خون خود را در خانه کنترل کنید؟

اگر فشار خون بالا دارید، نظارت بر فشار خون در خانه می تواند به شما در کنترل آن کمک کند. نظارت خانگی همچنین می تواند در وهله اول به شما کمک کند فشار خون بالا را شناسایی کنید، و اگر فکر می کنید در معرض خطر هستید، به خصوص اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی یک دستگاه فشار خون خانگی سرمایه گذاری کنید.
یک فشارسنج خانگی می تواند به شما اجازه دهد تا یک جدول زمانی بسازید تا بتوانید نتایج را با متخصص سلامت خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تواند به شما در تنظیم دقیق درمان‌های جدید با دیدن اینکه چگونه برای شما کار می‌کنند و چه تأثیری بر بدن شما می‌گذارند، کمک کند.
یکی دیگر از دلایل خوب برای نظارت بر فشار خون در خانه این است که گاهی اوقات مراجعه به پزشک برای بررسی فشار خون می تواند به اندازه کافی استرس زا باشد که باعث افزایش فشار خون شود. به این «پرفشاری خون سفید» می گویند و با بررسی فشار خون در خانه در محیطی راحت می توان از آن جلوگیری کرد. ‏
برعکس این نیز یک احتمال است که به عنوان “پرفشاری خون ماسک شده” شناخته می شود – برخی از افراد در مطب پزشک عمومی قرائت های طبیعی را انجام می دهند اما در واقع در زمان های دیگر فشار خون بالایی دارند که در غیر این صورت تشخیص داده نمی شود – نظارت خانگی نیز می تواند این موضوع را تشخیص دهد.
اگر پره اکلامپسی یا فشار خون ناشی از بارداری را تجربه می کنید، نظارت در خانه نیز ضروری است.

 

تفاوت بین فشارسنج اتوماتیک و فشارسنج دستی چیست؟

• مدل های اتوماتیک کاف را به صورت خودکار باد، اندازه گیری و تخلیه می کنند. آنها با فشار یک دکمه کار می کنند و نسبت به فشارسنج های دستی بهتر عمل می کنند، اما استثناهایی وجود دارد. از آنجایی که استفاده از آن‌ها ساده‌تر و «بی‌اشتباه‌تر» هستند، یک مدل خودکار برای استفاده افراد در خانه مناسب‌تر است.
• مدل های دستی از شما می خواهند که کاف را خودتان با پمپ کردن یک لامپ باد کنید. متأسفانه، مهم نیست که چقدر آن را با شدت انجام دهید.

آیا به کاف بازو یا فشارسنج روی مچ نیاز دارید؟

اکثر فشارسنج های دیجیتالی از نوع بازویی هستند، اما ما شاهد افزایش مدل‌های کاف مچی هستیم که کمی شبیه به یک ساعت مچی بیش از حد درشت هستند. علیرغم نیافتن تفاوت چندانی در دقت بین مدل‌ های بازوی و مچی ، جامعه پزشکی فشارسنج های مچی را بسیار کم‌دقت می‌داند، بنابراین ما آنها را توصیه نمی‌کنیم.
دستگاه فشارخون بازویی معمولاً نمایشگر بزرگ‌تر و خوانایی آسان‌تری نیز دارد، اگرچه اگر از مانیتور مبتنی بر نرم افزار استفاده می‌کنید، مهم نیست که چه سبکی را انتخاب می‌کنید.

 

چرا فشارسنج های مچی دقت کمتری دارند؟

فشارسنج های مچی ممکن است راحت‌تر قرار بگیرند (مانند ساعت)، اما نگه داشتن آن‌ها در ارتفاع مورد نیاز برای خواندن دقیق سخت‌تر است. فشارسنج‌ های مچ دست به موقعیت بدن بسیار حساس هستند. بازو و مچ شما باید برای اندازه‌گیری دقیق در سطح قلب باشند .

این کار با فشارسنج بازویی آسان است زیرا موقعیت طبیعی عضلات دو سر بازو است، اما در فشارسنج مچی سخت تر است.
حتی زمانی که مچ دست شما در ارتفاع دقیق قرار دارد، اندازه‌گیری‌هایی که در مچ دست شما انجام می‌شود معمولاً دقت کمتری نسبت به اندازه‌گیری در بالای بازو دارند، زیرا شریان‌های مچ دست کم عمق‌تر و باریک‌تر هستند، بنابراین احتمالاً فشار بیشتری را اندازه‌گیری می‌کنید. ‏
البته اگر بازوی شما برای کاف بزرگ است یا اندازه‌گیری فشار خون در بالای بازو برایتان ناراحت‌کننده است، ممکن است فشار سنج مچی گزینه بهتری برای شما باشد.

 

قیمت دستگاه فشار خون چقدر است؟

قیمت دستگاه های فشار خون خانگی معمولا بین 1 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان است. در حالی که تعداد زیادی فشارسنج گران‌تر نیز در دسترس هستند، ولی دلیلی واقعی برای پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده خانگی وجود ندارد و ممکن است مانیتورهای گران‌تر برای استفاده حرفه‌ای مورد هدف قرار گیرند. ‏
نکته مهم این است که دستگاهی را انتخاب کنید که دقیق باشد و از آن راحت استفاده کنید.

 

ویژگی هایی که باید در دستگاه اندازه گیری فشار خون جستجو کنید

اندازه سرآستین

دستگاه های اندازه گیری فشارخون بازویی معمولاً دارای یک کاف متوسط به عنوان استاندارد هستند. در حالی که این برای اکثر کاربران مناسب خواهد بود، اگر بازوهای فوق‌العاده بزرگ یا کوچکی دارید، به دنبال بازویی باشید که دارای اندازه‌های مختلف سرآستین در دسترس باشد. برای پیدا کردن اندازه مناسب کاف، دور بازو را تا نیمه بین شانه و آرنج در حالی که ایستاده اید و بازویتان به پهلو آویزان است، اندازه بگیرید. دور 18 تا 22 سانتی‌متر به یک کاف کوچک، 22 تا 32 سانتی‌متر به یک کاف متوسط نیاز دارد، و بالاتر از 32 سانتی‌متر به یک کاف بزرگ نیاز دارید.
اما دستگاه های اندازه گیری فشار خون مچی معمولاً یک اندازه هستند. ‏

 

نمایش دادن

مطمئن شوید که خواندن و استفاده از دکمه ها و نمایشگر مانیتور برای شما آسان است. فشارسنج های بازویی معمولاً نمایشگرهایی بزرگتر و خواناتر از فشارسنج های مچی دارند. اگر دید شما بهترین نیست، ممکن است حتی بخواهید مانیتور Pharmacy Care را در نظر بگیرید که نتایج شما را با صدای بلند بیان می کند، اما پس از چند بار استفاده خسته کننده می شود.

 

سطح تورم قابل تنظیم

کاف باید تا سطحی بالاتر از فشار خون سیستولیک باد شود، اما تنظیم تورم خودکار ممکن است بسیار بالاتر باشد و ممکن است ناراحت کننده باشد. برخی از مدل ها دارای سطح تورم قابل تنظیم هستند تا بتوانید فشار را برنامه ریزی کنید.

 

حافظه با ضبط تاریخ و زمان

برخی از دستگاه های فشار خون می‌توانند چندین اندازه‌گیری فشار خون با تاریخ و زمان اخیر را ذخیره کنند، که ممکن است برای شما و پزشکتان برای شناسایی روندها و الگوها مفید باشد. برخی از دستگاه های فشار خون نیز دارای حافظه جداگانه برای دو کاربر هستند. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از فشارسنج های مبتنی بر برنامه گزینه‌های ذخیره‌سازی حافظه بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و حتی ممکن است با سایر برنامه‌های مرتبط با سلامتی (مانند Apple Health) ادغام شوند.

 

میانگین گیری داده های فشار خون

فشار خون واقعی شما از نظر بالینی به عنوان “سطح متوسط در دوره های زمانی طولانی” تعریف می شود، بنابراین دستگاه فشار خون دیجیتالی که می تواند چندین بار اندازه گیری کند و نتایج را میانگین کند، رقم دقیق تری نسبت به گرفتن یک نقطه به شما می دهد. فشار خون ممکن است به دلایل مختلف، از جمله قرار دادن کاف فشار خون، بالا و پایین باشد. ‏

 

آداپتور برق اصلی

برخی از دستگاه های فشارنج باتری دار نیز می توانند از برق اصلی کار کنند، اما بررسی کنید که آداپتور عرضه شده باشد.

 

نمایشگر ضربان قلب نامنظم

در این دستگاه های اندازه گیری فشار خون اگر فشارسنج اختلالی در ضربان قلب شما تشخیص دهد، یک هشدار روی صفحه نمایش نشان می دهد.

نشانگر فشار خون بالا

اخطار فشار خون بالا بر روی صفحه نمایش هشدار خوبی برای مراجعه به پزشک عمومی است.‎

 

فشارسنج های مجهز به بلوتوث و مبتنی بر برنامه

دستگاه های فشار خون مجهز به نرم افزار عموماً نسبت به مدل‌های ساده تر، قابلیت‌های ثبت اطلاعات بیشتر و بهتری را به شما می‌دهند، از جمله تاریخچه طولانی‌تر، دستکاری داده‌ها و نمودارسازی، و اغلب توانایی برقراری ارتباط با سایر برنامه‌های مبتنی بر سلامت برای نظارت جامع‌تر، از علائم حیاتی شما.
فشارسنج های مبتنی بر نرم افزار عموماً نمایشگرهای مخصوص به خود را ندارند، بنابراین قبل از اینکه بتوانید سریع اندازه‌گیری کنید، باید تلفن خود را از طریق بلوتوث یا Wi-Fi وصل کنید.
در حالی که رویکرد مبتنی بر نرم افزار مزایای زیادی دارد، جفت کردن تلفن خود با مانیتور سطحی از پیچیدگی را به فرآیند اضافه می کند. لذا ممکن است با یک مانیتور مستقل معمولی راحت تر باشید.

قیمت فشارسنج دیجیتال

فشارسنج مجهز به نرم افزار

 

کدام دستگاه های فشار خون با Apple Health کار می کنند؟

Apple Health یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در اکوسیستم iOS است، و اگر آیفون دارید، احتمالاً از آن استفاده می‌کنید، زیرا به‌طور پیش‌فرض روی هر آیفون نصب شده است. Apple Health تمام اطلاعات سلامتی شما مانند علائم حیاتی، داروها و شرایط سلامتی را ردیابی می‌کند و همچنین می‌تواند با دستگاه‌های سازگار برای ردیابی فشار خون شما ارتباط برقرار کند. ‏
ترکیب این اطلاعات با سایر داده‌های سلامتی و بیومتریک، این برنامه را به ابزاری بسیار مفید برای نظارت بر سلامت کلی شما تبدیل می‌کند، بنابراین اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید و به دنبال نمایشگر ضربان قلب هستید، به دنبال دستگاهی باشید که با این برنامه قدرتمند سازگار باشد.

 

آیا دستگاه اندازه گیری فشار خون اشتباه می کند یا قرائت نادرست می دهد؟

بله، و ما گاها تفاوت های زیادی را در آزمایش فشار خون خانگی که با دستگاه فشارخون مرجع بیمارستان اندازه گیری می شود، دیده ایم. اما این فقط تقصیر خود دستگاه فشارسنج خون نیست. تعدادی از عوامل وجود دارند که می‌توانند منجر به خوانش نادرست شوند، مانند فعالیت بدنی اخیر، زمان روز، موقعیت بازو یا خطای کاربر، همگی می‌توانند نتایج شما را تغییر دهند. ‏
این بدان معناست که پایش خانگی برای شناسایی تغییرات در طول زمان مفیدتر از اندازه‌گیری مقدار مطلق است و شما باید سعی کنید همیشه فشار خون خود را در زمان مشخصی از روز و در شرایط یکسان اندازه‌گیری کنید تا دقیق‌ترین نتیجه را به دست آورید. ‏

 

چگونه یک دستگاه فشار خون را کالیبره می کنید؟

هنگامی که برای اولین بار دستگاه فشار خون برای خود خریداری می کنید، آن را نزد پزشک عمومی خود ببرید تا با فشارسنج خود بررسی کند تا از صحت آن مطلع شوید. اگر نه، ممکن است لازم باشد برای نحوه تنظیم خوانش‌های آن برای خطا، با کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید. همچنین از پزشک خود بخواهید تکنیک شما را بررسی کند تا مطمئن شود که فشار خون خود را به درستی اندازه گیری می کنید.

 

اعتبار سنجی فشار خون مطابق با استانداردهای بین المللی

به دلیل تنوع زیاد دستگاه‌ های سنجش فشار خون، تلاش‌هایی از سوی برخی سازمان‌ها برای ایجاد یک معیار اعتبارسنجی انجام شده است. هنگام خرید ‏دستگاه فشار خون، باید بررسی کنید که آیا مدل این تست‌های بالینی استاندارد بین‌المللی را گذرانده است یا خیر.

 

آیا دستگاه های فشار خون فرسوده می شوند؟

بعد از دو یا سه سال ممکن است فشار سنج شما به اندازه گذشته دقیق نباشد، بنابراین اگر دستگاه شما کمی دیر روشن می شود، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در مراجعه بعدی خود به پزشک عمومی آن را همراه خود ببرید تا ببینید عملکرد آن چگونه است. ممکن است لازم باشد مانیتور خود را مجدداً کالیبره کنید، یا در صورت عدم موفقیت آن ممکن است وقت بازنشستگیش باشد. با گذشت زمان، لوله‌های هوا و کاف‌ها نیز می‌توانند خراب شده و از بین بروند، اما معمولاً ارزان هستند و به راحتی قابل تعویض هستند.

 

آیا دستگاه فشار خون در هواپیما مجاز است؟

هیچ مشکلی نخواهید داشت که مانیتور فشار خون خود را در چمدان چک شده خود ببرید. ارزش این را دارد که با شرکت هواپیمایی خود بررسی کنید که آیا می‌توانید فشار سنج خود را به صورت دستی حمل کنید، اما در حالی که فشار پایین کابین در ارتفاع می‌تواند فشار خون را تحت تأثیر قرار دهد، واقعاً دلیلی وجود ندارد که در اواسط پرواز فشار خون خود را چک کنید ( مگر اینکه پزشکتان به شما توصیه کرده باشد که این کار را انجام دهید). ‏
همچنین به یاد داشته باشید که خطوط هوایی قوانین سختگیرانه ای در مورد استفاده از وسایل الکترونیکی در هواپیما دارند، بنابراین به خاطر داشته باشید که قبل از سوار شدن به هواپیما، فشارسنج خود را به حالت پرواز (در صورت وجود) تغییر دهید، و به خاطر داشته باشید که احتمالاً نمی توانید از هیچ یک از آنها استفاده کنید. بخصوص ویژگی های اتصال (بلوتوث یا وای فای).

اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ مقالات
درباره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *